ТеренСтеп |
TerenStep |
|||
|
|
|||
|
||||
Природою лікуйся - у
саду і чистому полі |
||||
“...Подорожі
дають враження і пізнання такі ж живі, як морська вода, як дим залетів над рожевими
островами архіпелагу, як гул соснових лісів, як подих квітів і голоси птахів” Костянтин
Паустовський
Туризм у школі, є невід'ємна частина програмного матеріалу. З досвіду
проведення занять по туризму на уроках фізкультури і в позаурочний час стає
ясно, що двох і чотирьох уроків мало для того, щоб діти хоча б небагато
засвоїли даний по програмі матеріал. Найбільш розповсюджений вид туризму серед учнів - це походи вихідного
дня, спортивні (не категорійні й категорійні) походи. Тому для кожного, хто
відправився в похід, повинні бути хоча б мінімум знань в орієнтуванні, подоланні
природних перешкод (струмок, брід через ріку, яр, лісовий завал і т.д.). У
спортивних походах уміння зав'язати необхідний вузол, користатися карабіном,
дотримувати елементарні правила безпеки. Тому головна задача - навчити дітей
орієнтуватися по природних і місцевих ознаках, а також за допомогою компаса й
карти. Навчити правильно переборювати різні види природних перешкод (болото,
струмок, ріка, яр) за допомогою мотузок і без них. З гарним запасом знань кожному з учнів буде не страшно перед труднощами
в будь-яких умовах. Популярність туризму в школі визначає виховання, задачі оздоровлення і
фізичного розвитку школярів. Туризм є найбільш комплексним видом виховання
здорового і людини. Він учить колективізму, дружбі, товариству,
дисциплінованості, самодіяльності, ініціативі, працьовитості, взаємодопомозі.
Туризм розширює кругозір, збагачує духовне життя, є засобом пізнання краси
природи. Він допомагає у виборі професії, впливає на організм школяра. Однією з форм масової роботи з школярами в системі туристсько-краєзнавчої
та екскурсійної роботи школи являються туристські змагання. В
Новоандріївській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів туристські змагання
проводяться кожного травня, так як склалася багаторічна практика туристичної
роботи, активно діє історико-краєзнавчий гурток,
склались певні традиції по проведенню загально шкільних масових
спортивно-оздоровчих заходів. Проведення шкільних
туристських змагань були сплановані на травень, коли підводяться підсумки навчального
року і сприяють погодні умови. Місце проведення змагань було вибрано біля території школи в
найближчому парковому масиві до якого можна було добратися пішки. Для
шкільних туристських змагань кожного року використовується одна і таж
галявина. Тому що при цьому краще вирішувати організаційні питання,
забезпечення картографічним матеріалом, розробка маршрутів, доставка та
відправка учасників змагань. Підготовка до змагань розпочалася завчасно. Був створений
організаційний комітет, до якого ввійшли вчителі, представники від кожного
класу. Був розроблений конкретний план підготовки де були перераховані
заходи, строки виконання, відповідальні. План змагань був затверджений
дирекцією школи і доведений до відома всіх членів оргкомітету, в плані були
відображені питання матеріального забезпечення як самих змагань так і команд
класів, комплектування суддівської колегії, підготовки місця проведення
змагань, організації занять з командами класів тощо. Суддівська колегій була комплектована
завчасно. До суддівства були залучені досвідчені вчителі, що володіють
навичками організації спортивно-туристських заходів, а також старшокласники
які мають досвід участі у походах та змаганнях. В положенні про змагання було вказано програму змагань, кількість
учасників від кожного класу, вікові групи, строки та місце проведення,
підведення підсумків змагань та нагородження учасників. Положення, умови проведення та хід підготовки до змагань були
висвітлені в шкільній стінній
газеті. Сам “День туризму” в загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів
с.НовоандріЇвка Новгородківського району Кіровоградської області був
проведений за слідуючою програмою: І. “Туристська
емблема” В конкурсі приймає участь команда від кожного класу. Емблема може бути
виконана на тканині чи папері будь-якою технікою і присвячена тематиці
змагань. Елементом емблеми обов’язково повинен бути девіз команди. Оцінюється
конкурс по 5-ти бальній системі. ІІ.
Орієнтування на місцевості (рух по азимуту) На старті команда отримує маршрутний лист (див додаток), де вказано
азимут і віддаль до КП (контрольного пункту). Переможцем змагань являється
команда, яка затратить найменше часу на подолання всіх КП, що встановлені на
дистанції. Команда, що пропустила КП займає місце після команд, що пройшли
всю дистанцію правильно. ІІІ.
Туристська естафета: “Купини”
Команда
один за одним рухається по купинах. Обов’язково учасниками проходиться перша
і остання купини. У випадку падіння (зриву) з купини, учасник починає рух з
тієї купини, з якої він упав (зірвався). Етап складається з 6-9 купин,
розташованих довільно на відстані 80-100 см одна від одної. Обов’язково
встановлюються контрольні лінії. “Маятник” При
допомозі підвішеного на дерево канату
учасники команди один за одним долають умовну перешкоду (канаву, болото). У випадку не подолання
чи заступу за контрольну лінію учаснику виставляється штрафний бал. “Жердини”
Задача
учасника – переправитися на іншу сторону, не торкнувшись будь-якою частиною тіла
ділянки землі чи уявного болота. За кожну похибку учасник отримує штрафний
бал. Кожен учасник команди
переправляється зі своєю жердиною. Жердина на колоді повинна лежати
стійко. Відстань між колодками 1-1,5 м. “Цирк”
Учасники по черзі переправляються на іншу
сторону по натягнутим над уявою
перешкодою мотузками. Варто пам’ятати, що рухатися потрібно по основній
мотузці пересуваючи , а не перебираючи ноги, при цьому страхуючи себе
триматися за верхню мотузку. У випадку не подолання етапу чи заступу за контрольну
лінію учаснику виставляється штрафний бал. ІY. Краєзнавча вікторина В конкурсі приймає участь
по одному учаснику від команди. Краєзнавча вікторина складається з білетів, в
кожному з яких по 2 запитання. Учаснику потрібно дати точну і вичерпну відповідь.
Оцінка за кожну відповідь складається з 5-ти балів. Y. Закриття свята та нагородження переможців |
||||